Dove Maximum Protection review

Al zo lang ik me kan herinneren, werden er in ons ouderlijk huis producten van Dove gebruikt. Ik kan me het beste de vaste zepen herinneren, met het duifje erin gedrukt. Als kind vond ik het duifje fascinerend en vroeg ik me af hoe ze dat er toch in kregen. Toen ik ouder werd, begon ik voor het eerst deodorant te gebruiken, wederom van Dove. De typische Dove-geur vind ik nog steeds heerlijk. Ik kreeg de Dove-producten al met de paplepel ingegoten (eh, nouja, niet letterlijk natuurlijk). In mijn puberteit kocht ik voortaan mijn eigen producten. Ik heb een aantal keer andere deo’s gekozen, maar die van Dove bleef toch altijd mijn favoriet.

Vorige week zag ik bij Kruidvat dat Dove een nieuw soort deodorant had uitgebracht, namelijk de Dove Maximum Protection. Ik las de verpakking en was meteen om: die ging mee. De Maximum Protection is namelijk geproduceerd voor vrouwen die last hebben van overmatige transpiratie. Nu valt dat bij mij wel mee, maar aan het eind van de middag ruik ik ook niet meer zo florisant als om 8 uur ’s morgens. Ik besloot de deodorant te testen.

Het bijzondere van deze deo is dat je hem ’s avonds opdoet in plaats van ’s morgens. Je kan ‘m ook ’s morgens opdoen, maar hij werkt het beste als je de deo de avond ervoor aanbrengt. ’s Avonds de deo opdoen vond ik in het begin een beetje vreemd, want zo ben je het immers niet gewend. Toch nam ik de proef op de som.

De creme brengt heel fijn aan. Door middel van de knop aan de onderkant draai je het product omhoog. Hij werkt dus hetzelfde als andere stick-deodorants. Na een nachtje heerlijk dromen, hupte ik om 8 uur onder de douche. Ja- zelfs dat kan deze deo overleven! Ik was wederom sceptisch, maar werd verrast want het product zat er nog gewoon op, maar voelde er niets van. Gedurende de dag bleef de deo werken, en zelfs in de avond had ik geen zweetplekken en rook ik gewoon neutraal. Wauw, wat was ik verrast.

Om de test nog completer te maken, deed ik de deo ook ’s morgens op (zonder hem de avond ervoor op te hebben gedaan). Ik was wederom aangenaam verrast. Die avond had ik yoga, en daarvoor was ik gaan fitnessen, en zelfs door deze sessies werkte de deo goed.

De deodorant is bij de drogisterij te krijgen. Een klein nadeel is de prijs, want hij kost €6,95, maar.. daar heb je dan wel een goedwerkende deodorant voor! Als jullie over een tijdje een update willen, laat het dan weten bij de reacties 🙂

Liefs,
Nine.

Geef een reactie

