One coin a day

Twee weken geleden was ik gezellig aan het kletsen met een mede-BodyBalancer. Aan het einde van de les legde ze een muntje op haar yogamat en maakte er een Instagramfoto van een muntje dat ze in haar portemonnee had. Ze vertelde dat ze met een aantal anderen een project was begonnen, namelijk ‘One coin a day’. Het is een creatieve manier van sparen. Elke dag (maar dit hoeft niet per se) leg je een muntje op een originele plaats en maak je er een foto van met Instagram (gebruik hashtag #onecoinaday). Dit muntje bewaar je vervolgens apart. Aan het einde van het jaar heb je een leuk bedrag bij elkaar gespaard en heb je een documentatie van je spaarproces.

Omdat ik niet echt een plaats had om mijn One coin a day-muntjes te verzamelen, doopte ik een lege jampot om tot One coin a day-spaarpot. Ik heb er tekst opgeplakt en daar overheen een soort glasfrost gesprayed. Als de frostlaag droog is, haal ik de letters eraf waardoor deze transparant blijven ten opzichte van de rest. Aan de zijkant heb ik een soort ‘meetlat’ gemaakt waardoor je kunt zien hoeveel muntjes erin zitten.

One coin a day op locatie: in de collegezaal!
Wil je meedoen met dit project? Maak dan elke dag een foto van een muntje en hashtag ‘m met #onecoinaday op Instagram. Ze worden dan automatisch gepubliceerd op de blog http://www.onecoinaday.blogspot.nl/.

Liefs, Nine

Een Reactie op “One coin a day

Geef een reactie

