Printagreat


Een tijdje geleden kon je ‘m al in de Weekly voorbij zien komen: mijn Printagreat collage! Ik heb nu een jaar een smartphone (ja ja, heel hip, haha) en ik had al heel veel foto’s gemaakt met Instagram. Het leek me leuk om de foto’s af te drukken, maar hoe? Bij winkels als de Hema en Albert Heijn kan je immers alleen rechthoekige foto’s af laten drukken. Hoewel je bij de Hema tegenwoordig wel een boekje van Instagram-foto’s kunt bestellen, wilde ik de foto’s los hebben, zodat ik ze in een lijst kon doen. Uiteindelijk vond ik Printagreat, een Nederlands bedrijf dat Instagram-foto’s afdrukt.

Zo kwamen de foto’s binnen. Printagreat kan 10 of 20 foto’s afdrukken (een 10-pack of een 20-pack). De foto’s zijn 10×10 centimeter, dus aan de hand daarvan kun je beslissen hoeveel foto’s je af laat drukken. Ik wist al precies welke lijst ik wilde hebben, namelijk de witte Ribba van Ikea. Deze is 50×50 centimeter, dus konden er 5 foto’s in de lengte en 5 in de breedte, in totaal dus 25 foto’s.

Deze dus! Het passe-partout heb ik eruit gehaald, overigens. Het blad dat in de lijst zat, heb ik als basis gebruikt voor de foto’s. Excuses voor de slechte kwaliteit van de foto, want ik heb ‘m ’s avonds gemaakt.

Eerst heb ik een voorlopige compositie gemaakt, zodat lichte en donkere foto’s een beetje in evenwicht waren. Daarna heb ik de foto’s met een klein beetje lijm op het vel geplakt en ingelijst. Ik heb ze erop geplakt omdat, wanneer je dit niet doet, de foto’s gaan verschuiven in de lijst, en nu blijven ze goed op z’n plek. Zeker bij zulke vierkante foto’s is het raar als er een aantal foto’s scheef zit.

En zo is het eindresultaat! Ik ben heel erg tevreden over de kwaliteit van de foto’s. Bij een aantal foto’s (zoals de vierde foto op de bovenste rij) had ik in Instagram een rand om de foto gemaakt. Bij het afdrukken wordt deze rand ook meegenomen (dat was ook het idee :)) maar laat de inkt van de foto snel los. Dit is bij andere foto’s overigens niet het geval, maar ik vond het toch jammer.

Een mooie herinnering! Schattige grachtjes in Delft, de kerstboom, studiesessies in de Coffee Company, de typische ‘zussenfoto’ van mijn zus en mijzelf, een fotografisch experiment in het vliegtuig, een breiproject. Van alles wat uit het afgelopen jaar.

Over de service van Printagreat ben ik zeer te spreken. De levering was erg snel (al de volgende dag!). Ik had een 10-pack en een 20-pack besteld. Helaas is er in de post iets fout gegaan waardoor mijn 10-pack niet werd geleverd. De service van Printagreat was echt super. Op hun Facebook liet ik een berichtje achter met het probleem, en binnen een dag namen ze contact met me op, en kreeg ik de 10-pack alsnog toegestuurd. Daarnaast betaal je geen verzendkosten, dus dat is altijd fijn! 🙂 Het 10-pack kost €7,95 en het 20-pack kost €12,95.

Geef een reactie

